HURUP: Mandag den 22. juni klokken 11:42 standsede lokalpolitiet en bilist på Kobberøgårdvej nordvest for Gettrup.
Bag rattet sad en 82-årig mand fra Ulfborg, og da politiet kom i tale med manden kunne de konstatere, at han ikke længere var i besiddelse af et gyldigt kørekort.
Den 82-årige blev derfor sigtet for kørsel uden førerret.
Lokalpolitiets biler er udstyret med en nummerpladescanner – en såkaldt ANPG. Hvis politiet passerer en bil, hvor ejeren er frakendt retten til at køre bil, udløser det en alarm inde i politibilen. Dette er forklaringen på, at politiet så præcist kan identificere bilister uden førerret.
POPULÆRE ARTIKLER LIGE NU:
Kortene kom på bordet: 12 vejarbejder på Rute 26 mellem Hanstholm og Vilsund
To lokale læger har fået grønt lys til at etablere lægeklinik i Vestervig
Deo brugte 17 år af sit liv i en flygtningelejr: Nu arbejder hun for at åbne døre til danskerne


















