SNEDSTED: Tirsdag den 23. juni blev der i forbindelse med Sankt Hans Aften tændt bål over hele Danmark. I Thy og på Mors forløb aftenen ifølge lokalpolitiet stille og roligt. Der var kun ét bål, som beredskab og politi måtte rykke ud til.
Politiassistent Niels Thing Kristensen oplyser, at det var på Hørdumvej, der forbinder Koldby og Hørdum. To byer i Thy.
– Båltænderen får lavet et alt for stort bål, og det gør, at ilden får fat i nogle nærliggende træer. Derfor er de nødt til at ringe til brandvæsnet, og de kommer derud, oplyser Niels Thing Kristensen.
Han understreger, at man som båltænder altid skal sikre sig, at bålet er anlagt, så det ikke kan sprede sig til omgivelserne.
– Det har man ikke gjort i det her tilfælde. Det betyder, at båltænderen har fået en bøde for at overtræde beredskabsloven.
Der var – i følge politiet – ingen bål på Mors, der skabte problemer.
POPULÆRE ARTIKLER LIGE NU:
Vi forsøgte at få et interview med den ansvarlige – Morsø Kommune foretrak et skriftligt svar fra kommunikationsafdelingen
De er begyndt at drikke grøntsagssmoothies om formiddagen – men ellers er ånden den samme i Finans-Support
Café Sillerslevhavn: Gammeldags mad i nye omgivelser frister sultne gæster i hobetal



























